Välkommen!

    Men Mia! är bloggen för dig som vill läsa om och inspireras av rörelse, träning och ett aktivt familjeliv.

    Jag, bloggaren Mia Hellström, sprider träningsenergi med mitt gruppträningspass Utomhusfys på Heden mitt i centrala Göteborg. Jag coachar också ett gäng grymma löpare.

    Intresserad av att träna eller samarbeta med mig? Skriv ett mail till mia@menmia.se

    Det här är Mia!

    Det här är Mia!
    Follow

    Varför Men Mia?

    Jag kanske inte alltid gör, säger eller skriver det folk förväntar sig. "Men Mia!" har därför ekat över hälsingebergen under min barndom och numera i centrala Göteborg.

    Kategorier

    Häng med på Facebook!

    Bloggkalender

    juli 2017
    M T O T F L S
    « Jun    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

Att välja mellan stark kupering

…eller stark kupering. Det är nämligen alternativen som bjuds här när det vankas långpass. Det finns en raksträcka på dryga kilometern som är nästan platt (bilden nedan) som kan inleda och avsluta din långpanna om du väljer att springa åt det hållet, men i övrigt är det bara att ta fram hornen och mata backar efter bästa förmåga.

Bilden nedan är förövrigt inte dagsfärsk för under dagens backiga tremilare (som jag äntligen fick till) blev det inte en endaste paus eller fotosession. Det blev heller inga snacks eller någon vätska. Jag fick feeling och bestämde mig för att mata på från start till mål.

Jag har inte hittat någon bra långpassrunda här, så löparkalaset började med att jag sprang och vände för att sedan snurra runt runt på några mindre rundor. Under fötterna fanns både barriga stigar, asfalt, grusvägar och rullsten.

Underlaget och den lantliga och salta luften gjorde att jag inte blev uttråkad förrän efter 28 kilometer och den starka kuperingen hjälpte mig dessutom att hålla nere farten. Så toppbetyg till dagens långpass.

Det roligaste med att springa långt är ändå att se vad kroppen kräver efteråt. Idag var en McFlurry på Donken det allra viktigaste målet. På god andra plats kommer en påse saltlakrits från IKEA och en pizza med tonfisk, lök och ägg. Precis som jag tränar efter dagsformen, så äter och dricker jag också därefter…