Välkommen!

    Men Mia! är bloggen för dig som vill läsa om och inspireras av rörelse, träning och ett aktivt familjeliv.

    Jag, Mia Hellström, sprider träningsenergi, coachar motionärer och vill gärna få dig att skratta och må bra.

    Är du intresserad av att träna eller samarbeta med mig? Skriv ett mail till mia@menmia.se

    Det här är Mia!

    Det här är Mia!
    Follow

    Varför Men Mia?

    Jag kanske inte alltid gör, säger eller skriver det folk förväntar sig. "Men Mia!" har därför ekat över hälsingebergen under min barndom och numera i centrala Göteborg.

    Kategorier

    Häng med på Facebook!

    Bloggkalender

    april 2018
    M T O T F L S
    « Mar    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  

Den där dagsformen

Dagsformen som gör att jag en lördag eftermiddag knappt orkar ta mig framåt i styrfart, men ändå gör det, för jag vet att löpstegen kommer att landa fint i kroppen. Efteråt.

Dagsformen som en söndag förmiddag får mig att tagga till för långa intervaller i mitt drömmarathontempo, som just nu känns väldigt långt borta och som jag med glädje sparar till en annan säsong…

Stegen kändes starka och balanserade. Jag bara sprang och kände under korta sekvenser igen löpningen som den en gång i tiden brukade kännas.

Långa och ”balanserade” intervaller är förövrigt det som passar mig bäst just nu.

Du får gärna kopiera det enkla, men sköna passet!

Långa intervaller

Uppvärmning 2.5 kilometer

4 x 2000 meter med 2 minuter vila mellan varje intervall.
Jag utgick från mitt senaste marathontempo. Så skalade jag bort typ 15-20 sekunder från marathonfarten och sprang mina tvåtusingar i det tempot. Satt hur fint som helst!

Nerjogg 2.5 kilometer

Färdig!