Välkommen!

    Men Mia! är bloggen för dig som vill läsa om och inspireras av rörelse, träning och ett aktivt familjeliv.

    Jag, Mia Hellström, sprider träningsenergi, coachar motionärer och vill gärna få dig att skratta och må bra.

    Är du intresserad av att träna eller samarbeta med mig? Skriv ett mail till mia@menmia.se

    Det här är Mia!

    Det här är Mia!
    Follow

    Varför Men Mia?

    Jag kanske inte alltid gör, säger eller skriver det folk förväntar sig. ”Men Mia!” har därför ekat över hälsingebergen under min barndom och numera i  natursköna Hindås.

    Kategorier

    Häng med på Facebook!

    Bloggkalender

    juni 2018
    M T O T F L S
    « Maj    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

Träningen veckan efter ett Marathon

Veckan efter ett genomfört Marathon. Vad händer då?

Vissa lägger sig helt på latsidan och fokuserar på att äta chips. Andra gillar att smyga igång kroppen lite försiktigt.

För min egen del beror träningen väldigt mycket på hur jag har sprungit mitt Marathon. En snabb mara sliter mer och kräver mer återhämtning medan en mara i skönare tempo försvinner ur kroppen nästan direkt. MEN. Oavsett vilken typ av mara jag har sprungit så går träningen på mindre än halvfart.

Nu efter Stockholm Marathon till och med superkompenserar jag. Det vore ju dumt att slänga bort träningseffekten av årets första och eventuellt enda riktiga långpass…

Den här veckan joggar och motionerar jag 30-40 minuter här och där för att ta hand om mina ben. Det blir många fotpauser och mycket njutstirrande vid mina stränder.

Jag ser en ny Mia i fjärran med mer klipp i steget och ett överflöd av träningsenergi och glädje. En Mia som bygger upp sig själv på nytt inifrån och ut både i skallen och med välgörande styrketräning.

Fast den här veckan har hon det lugnt och skönt. Det är hon värd!

Om några timmar drar vi iväg på en familjeminisemester. Hoppas få morgonmotionera mina ben vid Hunnebostrand innan vi samlar steg med kidsen i djurparken.