Välkommen!

    Men Mia! är bloggen för dig som vill läsa om och inspireras av rörelse, träning och ett aktivt familjeliv.

    Jag, Mia Hellström, sprider träningsenergi, coachar motionärer och vill gärna få dig att skratta och må bra.

    Är du intresserad av att träna eller samarbeta med mig? Skriv ett mail till mia@menmia.se

    Det här är Mia!

    Det här är Mia!
    Follow

    Varför Men Mia?

    Jag kanske inte alltid gör, säger eller skriver det folk förväntar sig. ”Men Mia!” har därför ekat över hälsingebergen under min barndom och numera i  natursköna Hindås.

    Kategorier

    Häng med på Facebook!

    Bloggkalender

    juli 2018
    M T O T F L S
    « Jun    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

Hindås summer training bucket list

Vi har valt att inleda semestern med ”hemester”, det vill säga att alla våra semesteraktiviteter utgår från vårt hem i Hindås. Det har varit helt fantastiskt!

Parallellt med beachhäng vid söta vatten, fotbollskvällar och släktbesök har jag haft en egen Hindås summer training bucket list på gång. Det finns så många små enkla ting som jag vill utforska och testa här hemma och nu har jag kommit en bit på väg.

Min Hindås summer training bucket list:

1. En tidig morgonrunda runt min sjö.
Det var väldigt enkelt att sätta check på en morgonrunda runt den sjö jag redan sprungit runt så många gånger, men jag har alltid haft som målbild att få göra det en solig sommarlovsmorgon.

2. Testa milspåret genom skogen.
Jag hade hört att milspåret skulle vara en stenig och teknisk utmaning. Det var det… Och jag bara älskade varje steg, trots att det  var nästan 30 grader varmt och jag brändes vid när jag passerade kalhyggena. Hindåsskogen bjöd på underbar löpning och den knappa timme jag spenderade till skogs bara flög iväg!

3. Cykla två varv runt min sjö.
För en riktig cyklist är det en baggis att cykla drygt två mil, men jag cyklar ju inte. Inte ens till affären… Därför är motståndet till att sätta på mig en cykelhjälm och rulla ut cykeln sjukt stort. Funderar också på om det kuperade och böljande landskapet kommer att ge en hisnande karuselleffekt? Det måste dessutom vara fint väder, så jag sitter just nu och väntar på solen…

4. Träna i utegymmet bakom huset.
Utegymmet som finns på fotbolls- och volleybollplanen bakom vårt hus består av ett chins- och ett dipsräcke. Inte så mycket att leka med så att säga. Fast där finns också latmansbänkar, en stubbe och några stenar som går att lyfta. Jag är helt säker på att jag kan få mig ett bra pass med de leksaker som finns och med övningar som bara kräver min egen kroppsvikt. Vi tar det imorgon bitti!

För imorgon förmiddag är vi redo att åka vidare till fritidshuset vid havet. Jag tror jag ska fixa mig en bucket list där också. En repris på det här träningspasset kanske?