Håll dig på mattan!

Att träna på olika sätt är positivt för kroppen. Den kräver utmaning och ny stimulans för att utvecklas. Jag är väldigt förtjust i att lyfta tunga vikter, men idag valde jag istället att ryta till åt Ann när vi tränade tillsammans i jobbgymmet. ”HÅLL DIG PÅ MATTAN KVINNA!”

Till följande styrkepasspass behöver du: en matta, en pilatesboll och en viktplatta. Under hela passet kommer du att befinna dig just på mattan.

Du kommer att: stärka din bål, höft, rumpa, rygg och dina armar samt förbättra din balans

Cirkel 1
Raka rygglyft på pilatesboll x 16
Buttkiller x 12 (ligg på mage och lyfta benen ut från kroppen med röva)
Russian twist x 16

Upprepa tre varv.

Cirkel 2
Höftlyft med fötterna på pilatesboll x 10
Armhävningar x 10
Planka med armgång x 12

Upprepa tre varv.

Cirkel 3
Benpendling från sida till sida x 16 (8 på varje sida)
Sneda rygglyft på pilatesboll x 16 (8 på varje sida)
Planka med axelklapp x 16 (8 på varje sida)

Upprepa tre varv.

Cirkel 4
Långsamma situps med vikt i famnen x 12
Höftlyft på en fot x 16 (8 på varje sida)
Draken med vikt x 16 (8 på varje sida)

Upprepa tre varv.

Vi höll ett högt tempo och passet tog cirka 30 minuter. Kvinnan bredvid mig frustade ordentligt under vissa cirklar… 🙂 Precis som det ska va. That is what friends are for!

Bild från mitt och Anns första träningspass tillsammans i april 2015. Jag skulle introducera henne för löpning och vädret var vidrigt vedervärdigt och vi blev vindpinade, dyngsura och iskalla. Jag tänkte ”Hon kommer aldrig att förlåta mig!” Jag förlät knappt mig själv… Istället valde hon konstigt nog att anlita mig som coach. Träningsintresset, coachingen och vänskapen spirar fortfarande. Kanske mer än någonsin <3coach-menmia

 

 

6 thoughts on “Håll dig på mattan!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *