Kollegial tabata

Jag hade inga planer på att träna på jobbet idag, men så kom ett inbjudande sms på morgonkvisten. Eftersom jag har lämnat kläder i mitt skåp på jobbet just för att kunna ta tillvara spontana förslag och infall så kunde jag ju inte säga nej. Kontorsröven (som i och för sig mest är ute och rör på sig om dagarna just nu) fick helt enkelt lyfta sig från stolen och ta trapporna ner till källaren.

Ni ser även delar av gårdagens konversation som handlade om Daim. Idag kom en annan kollega in med en Mozartkula… Jag har det bra!
menmia-träna-med-kollegor

I alla fall. Tre kvinnor. Två omgångar övningar i tabataformat. Lunchhungern var maxad efter det. Den lilla träningen, som inte tar så lång tid, blir sammantaget den stora träningen. För mig innebar dagens pass att jag gjorde totalt 60 armhävningar. Det var inte igår… Och 60 är bättre än 0.

Tips på mina bästa Tabata-övningar:

Armhävningar
Dips
Dynamiska plankor
Olika varianter på knäböj
Utfall åt alla möjliga håll
Skivstångsrodd
Militärpress
Enarms axelpress med kettlebell
Russian twist
Mountain climber

Det är bara att snickra ihop ett pass en gillar och köra.

Have fun!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *