Påskutmaningen 2015

När jag planerar träning är det sällan själva passen jag upplever som en utmaning. Utmaningen och planerandet handlar snarare om att hitta tiden och framför allt om att vilja ta sig tiden.

Som för alla andra är det mycket i livet som pockar på min uppmärksamhet. Jag tycker själv (klappar mig på axeln) att jag har hittat en bra balans där träningen aldrig behöver gå ut över familjeaktiviteter och annat roligt, som jag hellre vill göra. Rent krasst: Jag försakar aldrig något, däremot upplever jag att jag vinner träningstid.

Det vankas långledigt med mer tid för återhämtning, något jag vill ta tillvara. Jag har därför slagit på stort med en påskutmaning för mig själv som innehåller fyra träningspass.

Det går. Om jag planerar. Och om jag vill mellan korvgrillning till skogs, bus i trädgården, långfrukostar, sociala och sköna middagar med rött vin, godis i mängder (OH JA! Verkar vara den enda som är FÖR massor med godis under påsken numera…), läsa böcker uppkrupen i en soffa och flukta på Barnkanalen med en sötnos i knät. Jag kommer att försaka en och annan sovmorgon i och för sig, men med en liten skrutt där hemma sover en aldrig längre än till 06.00 ändå.

Utmaningen är i mina ögon väldigt snäll, kan eventuellt utökas och startar på den första hellediga dagen, det vill säga imorgon långfredag. Jag har därmed fyra dagar på mig att genomföra mina pass. Eventuellt dubblar jag någon dag vilket trollar fram en vilodag. Vi får se.

– Ett långpass (20 km+)
– Ett kvalitetspass (Rivigt – typ tusingar, snabbdistans eller backträning)
– Ett kortare återhämtande distanspass (Spring lugnt för fan Mia!)
– Ett redigt pass styrketräning (helst på gymmet)

Looking forward!

Hur lägger du upp träningen i påsk? Eller tänker du vila? Inget behöver vara fel 🙂 Om du vill, haka på med fyra pass som känns relevanta för dig!

Påskkärringa letade sig upp på kullen redan i morse. En magisk morgon by the way.
menmia-påskkärring

9 thoughts on “Påskutmaningen 2015

  1. Har nog tänkt mig något liknande i påskhelgen 🙂 Startar imorgon med ett ”långpass” med en vän. Blir knappast ett riktigt långpass, därav citationstecknena, men den sociala biten väger upp distansen 🙂

  2. Börjar helgen med löpvila, flygplansflygning och en massa choklad. Sen blir det 10 km terränglopp, en massa påskmat, förhoppningsvis ett långlångpass, lite jobb, och en sjuhelsikes massa cappuccino. Typ så.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *