Varannan-dag-träningskonceptet som faktiskt funkar

…för mig alltså. Först blev det så av en slump. Sen märkte jag att det funkade och att jag mådde bra av det så då bestämde jag mig för att hålla fast vid konceptet så länge det känns kul och stärkande.

Varannan-dag-träningskonceptet innebär att jag springer/utövar alternativ konditionsidrott (det alternativa har dock inte hänt än…) varannan dag och styrketränar de andra dagarna. Just nu har jag faktiskt mer gnista för styrketräning. Springer är något jag ”bara gör” medan jag är något mer planerad på gymmet. Har oftast i alla fall lite hum och vilken/vilka muskelgrupper jag ska träna.

Trots att jag inte är jättemotiverad för löpning just nu, håller varannan-dag-träningskonceptet igång löparbenen 3-4 gånger i veckan, utan att det tar emot. Tummen upp för det! För jag vet ju att jag kommer att vilja ha starka löparspiror vad det lider.

Det kommer såklart att bli en och annan fail på varannan-dag framöver. Det är inte alltid jag kan träna exakt det jag vill när jag vill. Och i helgen väntar minus tio grader och välpreparerade längdskidspår. Tänker inte grotta in mig på gymmet då precis… 🙂

Just nu behöver jag bara något att hålla mig i utan några direkta piskor och prestationskrav och då passar det perfekt med dessa lite lösare ramar.

Varannan-dag-träningskonceptet är det nya lyckoträningspillret för mig.

 

One thought on “Varannan-dag-träningskonceptet som faktiskt funkar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *