Världens mest oinspirerande träningsupplägg

Jag skrev ju senast att jag hade bromsat typ allt och så även träningen. Därför tänkte jag ägna kvällen åt att låta er få en inblick i min nuvarande träningsvardag.

När jag började formulera mig i huvudet insåg jag att min träning är ett riktigt sömnpiller. Vem skulle vilja läsa det här liksom?!

Ach. Idag bjuder jag på kanske världens mest oinspirerande träningsupplägg, för jag tänker att någon måste göra det också.

Söndag
– 15 x 1 min joggintervaller  med 1 minuts gåvila mellan varje
– 15 min rörlighet + tåhävningar

Måndag
– 15 x 1 min joggintervaller  med 1 minuts gåvila mellan varje
– 15 min rörlighet + tåhävningar

Tisdag
– 10 x 2 min joggintervaller med 1 minuts gåvila mellan varje
– 15 min rörlighet + tåhävningar

Onsdag
– 8 x 3 min joggintervaller med 1 minuts gåvila mellan varje
– 15 min rörlighet + tåhävningar

Torsdag
– Styrkepass som passar en skev kropp med lätta marklyft, övningar för hamstring, ännu mera tåhävningar, rygg och axlar
– 15 min rörlighet

Har du somnat? Om inte kan jag ge dig det glädjande beskedet att jag inte känt av min onda vad en endaste gång, men eftersom jag vet att den är lömsk så kommer jag att vila imorgon för att slå på den riktigt stora trumman i helgen och springa så här:

Lördag
– 7 x 4 min joggintervaller med 1 minuts gåvila mellan varje
– 15 min rörlighet + tåhävningar

Söndag
– 6 x 5 min joggintervaller med 1 minuts gåvila mellan varje
– 15 min rörlighet + tåhävningar

Ja jag vet, mina helgäventyr är makalöst spännande. Straffa mig inte för det är ni snälla. Jag är nämligen överlycklig över de totalt 30 minuter jag kommer att springa på söndag!

One thought on “Världens mest oinspirerande träningsupplägg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *