Veckans starka träningsprojekt

Sommar- och semesterträningen har varit helt spontan och crazy som sig bör, men så fort jag började jobba igen kände jag för att styra upp ett miniträningsprojekt. Efter att ha ägnat hela helgen åt hårt och svettigt arbetande på en projektplan (ja jag blev faktiskt nästan utbränd) insåg jag att det är styrketräningen som bör prioriteras och projekteras eftersom jag typ har struntat i att styrketräna hela sommaren.

Jag bestämde mig för att under veckan som just nu pågår styrketräna mig igenom hela kroppen på ett eller annat sätt, utan att för den sakens skull tappa bort löpningen helt.

Projektet landade således i att jag springer kortare morgonjoggar (5-10 km) och kör kvicka styrketräningspass på runt 30-40 minuter på eftermiddagarna.

Efter två pass frenetiskt styrketränande på gymmet har jag lyckats träna igenom ben, bål, rygg och axlar. Idag har jag sådan träningsvärk att det inte finns på kartan att komma upp för trapporna till omklädningsrummet än mindre ner till gymmet efter ombytet, som hade gjort väldigt ont.

Så jag sparar på bröstmuskeln, men det spelar kanske inte så stor roll eftersom jag  har så stora tuttar ändå…

Till helgen återgår jag med glädje till spontan crazylöpning med dopp!

2 thoughts on “Veckans starka träningsprojekt

  1. Alltså visst är det bra med stora bröst så man slipper träna dem? 🙂 Jag har jättestora. I alla fall om man får tro en dam från Herbalife som förklarade att min (av henne uppmätta) fettprocent – nära gränsen för övervikt – berodde på mina stora bröst…. Min manliga kompis låg dubbelvikt av skratt inför hennes innovativa förklaring på ett mätfel modell STORT. Jag är ju inte dolly parton precis 🙂 Inte riktigt överviktig heller…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *