Det kundintima partneringanbudet

Jag har ännu inte läst det. Jag har inte upplevt det. Jag har inte skrivit det. Jag har inte bidragit till det. Jag har absolut inte processlett det.

Jag har metoden för det kundintima partneringanbudet, men har varken haft mod eller förutsättningar att göra det.

Har du?

Det kundintima partneringanbudet handlar, tro det eller ej, väldigt lite om att skriva. Det kundintima partneringanbudet blir med stor sannolikhet kortare, tydligare och enklare att sammanställa i text och bild än vad du är van vid.

Vi kommer tillsammans att behöva vända på perspektiven – helt. Att tänka om och tänka tvärs kan ta tid förstås, men det är precis där utvecklingen sker och kundintimitet blir mer än ett sinnligt ord som kittlar lite gott i kroppen.

Vi kommer att säga hej då till ett gäng valda sanningar om vad ett anbudsarbete faktiskt innebär. Det kan göra ont och kräver en hel del mod. Efter otaliga år med anbudsarbete är jag själv skakig… Men vem minns en fegis?

Vi kommer att utmana oss själva och andra. För att vi bryr oss. Kundintimitet innebär just det. Att bry sig om med hjärna och hjärta. Vi vill ju vinna affären för att vi är rätt samarbetspartner för att lösa kundens utmaningar (och lite till) och för att kunden är helt rätt för oss i en långsiktig och nära relation.

Visst kittlar det att vara den som gör något som (vad jag vet) ingen annan gör i dagsläget?

Jag är i alla fall redo att bli uppraggad i en intim kundrelation som bidrar till kundintimitet för dig och din verksamhet.

Hör av dig, så berättar jag mer!

Kram
Mia
mia@partnering.nu
070-245 77 27

Och du ett tips:
Googla ej ”intimacy” i hopp om att hitta en lämplig bild för att illustrera din relation till kund… 😀

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please reload

Vänta ...